Zajišťuje technickou podporu centrálním informačním systémům NK ČR a spravuje IT systémy.

Zabezpečuje provoz interních a externích ICT systémů a fondů digitálních dokumentů. Mezi hlavní činnosti patří dostupnost služeb a jejich údržba, kontrola efektivního využívání IT zdrojů a spolupráce na strategickém rozvoji IT a podnikové architektury.

  1. Oddělení podpory uživatelů
    Správa uživatelských profilů a účtů, přístupových práv a mobilní výpočetní techniky. Zajišťuje podporu všech zařízení na straně koncového uživatele a s tím souvisejících procesů, včetně konzultací a instruktáží. Věnuje se administraci uživatelských profilů a účtů, přístupových práv, koncových zařízení a mobilní výpočetní techniky. Dohlíží na dodržování bezpečného užívání výpočetní techniky, zajišťuje údržbu koncových zařízení.
  2. Oddělení provozu ICT
    Správa technologické části IT infrastruktury. Zajišťuje infrastrukturu v datových centrech NK ČR, centrální serverovou platformu, centrální systém uložení dat a počítačovou a telefonní síť s jejich službami. Plánuje a zajišťuje procesy nepřerušované dodávky služeb počítačové sítě, systémové platformy a datových center, dále obnovu, rozvoj a změny IT infrastruktury. Stará se o zálohování a obnovu stávajících i nových dat.
  3. Oddělení SW aplikací
    Technická a metodická podpora knihovního systému Kramerius. Zajišťuje technickou a metodickou podporu provozu knihovního systému Kramerius. Monitoruje provozuschopnost systému a zabezpečuje plánování kapacit, zavádění změn konfigurace a odstraňování případných potíží. Oddělení se dále podílí na specifickém plánování a rozvoji aplikací a vede institucionální výzkum aplikace strojového učení do NK ČR.